Senaste dagarna & Gävle


Hej! Klockan är bara lite över 8, jag är svintrött men kan som vanligt inte sova så jag kan lika gärna slänga in ett inlägg.

I torsdags efter skolan så fick jag skjuts hem av min syster, sen åkte hon och handla massa innan hon kom tillbaks och vi kollade på film. Det är så himla skönt att få syster-tid ibland och få prata om allt. Senare efter det så kom Filiph hit och sov här.

I fredags hade jag sovmorgon innan jag började skolan, drog dock hem vid lunch för jag inte mådde så bra. Jag städade i mitt rum innan Filiph kom hit. Klockan 21 fick jag för mig att jag ville ha pizza, så en stund senare gick vi dit. Vi hade kollat på hemsidan och det stod att det stängde klockande 23, vi var framme strax efter 22 och var det öppet? Nej! Vi hade alltså tagit en promenad i 30 minuter för pizza så var det stängt. Så arg som jag blev så skulle jag ha mat. Så jag ringde min bror som bor i Vintrosa för att be om skjuts men hade inte tid, så Filiph och jag fick gå hem till min bror och hämta hans bilnycklar för att låna hans bil för att åka till stan för att köpa mat, snacka om att jag har världens snällaste bror!

Igår vaknade jag för en gångs skull runt klockan 10, de senaste helgerna har jag vaknat runt den här tiden och tvingat upp Filiph också. Runt 14-14-tiden igår så åkte jag, pappa och Filiph till Gävle. Ungefär 3 timmar senare var vi framme. Vi fikade innan vi drog till Gävles konserthus för att äntligen se Petter som jag hade väntat på sen i November. Vi hade plats i mitten, mindre än 1 meter från scenen, sjukt nära. Petter var lika grym som vanligt, kan skriva mer om det sen. Strax efter klockan 21 var det slut, då åkte vi hem men stannade i Västerås och käkade. Var hemma runt 1 kanske. Både jag och Filiph slocknade nästan direkt. 

Men nu ska jag vänta på att han ska vakna, vilket kan ta några timmar. Men kanske ska försöka få lite mer sömn!