Allas j*vla kommentarer om mitt hår

 
Herregud, vilket jävla klagande rent ut sagt jag har fått höra nu på senaste tiden angående mitt hår. Har fått kommentarer så som:
- Elin, varför färgar du ditt hår hela tiden? Du förstör det bara.
- Du passar inte i den här hårfärgen, du sliter bara på håret.
- Varför kan du inte ha den färgen som du hade förut? Det var bättre då.
- Varför har du inte din riktiga hårfärg? Du kan inte färga håret hela tiden.
 
Jag är en människa, jag har en hjärna som fungerar, jag är inte efterbliven, jag fattar saker precis som alla andra. Jag om någon är nog medveten om exakt vilken skit jag utsätter mitt hår för. Klart som tusan att jag vet att jag förstör mitt hår när jag byter hårfärg hela tiden, det är ingen nyhet. Men att folk ens tror att dem har något med det att göra när dem säger massa saker, har man inget snällt att säga så kan man lika gärna knipa igen. Det är en sak om någon av mina vänner säger det, men när folk som bara känner mig utan att ens va min vän ska öppna käften och tro att deras åsikter spelar någon roll, då blir jag fan trött. Men bara för någon började säga massa nu i höstas när jag bytte hårfärg så förstår jag inte varför alla andra ska haka på och göra samma sak? Jag har bytt hårfärg konstant sen jag gick i 5:an, men inte fan sa någon nåt om det förens en person började förra året. 
 
Det här med hårfärg är väl ingen stor grej och det är väl inte heller en sak som angår alla andra? Låt folk se ut hur dem vill. Jag är medveten om vad jag gör med mitt hår, jag vet att jag har slitit sönder håret nu när jag gick från svarthårig till blond på mindre än en månad.
 
Alla säger att jag ska vara så blond som jag var förut (snarare vithårig) för att det sliter mindre än att jag ska färga svart så fort jag får utväxt hela tiden. Vet ni hur mycket bättre mitt hår mår när jag är mörkhårig? Jag kör intensiv toning då, det märks inte nån skillnad på håret efter färgningen. Mitt hår tar snarare stryk när jag är blond, för så ljushårig som jag var innan jag färgade mörkt i höstas, då var mitt hår redan blekt hundratals gånger och jag fick bleka så fort jag fick utväxt, så inte så att jag helt plötsligt har börjat förstöra mitt hår nu.
 
En del av bilderna här nedanför är väl 4år gamla, så under 6 år har jag gjort såhär mot mitt hår, så att ni alla börjar från ingenstans är ganska konstigt eftersom ingen sa nåt förut?
 
 
Agnes

Tycker du har en jätte fin blogg med fina bilder, men måste bara fråga om du har någon kunskap om när man gått från brunt till svart hår och sedan vill få tillbaka en brun hårfärg, hur blir det med avfärgning då?, Kram