Sanningar

♣ Jag får lika stor ångest när jag äter/dricker mjölkprodukter som när jag äter kött. Därför försöker jag bli vegan och inte vegetarian, dock har jag tidigare varit vegetarian. För vem säger att en ko som blir slaktad sen hamnar i köttdisken i butiken, hade det värre när den levde än en ko som lever för att t.ex. bidra med mjölk. Oavsett om ett djur föds upp för att bli kött eller för att producera mejeriprodukter så kan den bli lika illa behandlad när den lever.
 
♣ Nu kommer folk bli provocerade, men jag hatar när någon klagar på att den är tjock eller väger mycket om den inte ens försöker göra något åt det. Det är en HELT ANNAN sak om en person lider av någon sjukdom eller liknande som gör att den inte kan gå ner i vikt osv. Men en helt frisk person har ingen ursäkt, den är bara för lat för att ta tag i det. 
 
♣ Lika så folk som slänger ur sig att den är tjock osv. bara för att få uppmärksamhet. Vart finner man det nödvändiga i det hela?
 
 ♣ Jag är ärlig och står för mina åsikter, det är bra men inte enligt alla. Om jag ogillar en person så döljer jag inte det, jag låtsas inte vara vän med den för jag klarar inte av det om jag ogillar den. Det finns människor som tycker man ska vara trevlig mot alla oavsett, men jag struntar hellre i sånna människor totalt.
 
♣ Eftersom jag bloggar på blogg.se så betalar jag varje månad för att hela tiden kunna se vart mina läsare kommer ifrån. Jag kan se länder, regioner, städer, orter, mest besökta inläggen, hur ni kom in på min blogg osv. Detta underlättar en hel del när man får idiotiska kommentarer. Så även om ni inte kommenterar min blogg så kan jag lista ut en och annan person med tanke på att jag ser varenda ort, det trodde ni inte va?
 
PvN

Jag håller med dig angående punkten 2! Det är sant och jag kan aldrig förstå mig på folk som klaga om sina egna vikter men göra inte åt det. Så ironisk! :D