Petter & 16 rader

 
Boken ''16 rader'' fick jag i julklapp. Jag har aldrig nånsin läst en bok frivilligt, bara när jag har varit tvungen att göra det i skolan. Men den här boken önskade jag mig faktiskt och det var lätt den bästa julklappen jag fått. Jag har dock inte läst klart den än men det är inte mycket kvar och jag vill inte att den ska ta slut.. Finns det någon människa som jag verkligen ser upp till så är det Petter, jag känner igen mig så sjukt mycket i honom och jag har fått höra ''hur kan din förebild vara en man när du är en tjej?'' men det handlar inte om det. Petter har varit min förebild sen ungefär när jag gick i 7:an för det var då jag fick reda på en sak som självklart kommer påverka mig hela mitt liv, både positivt och negativt. Men det gäller att ta ut sina bra sidor ur det hela. Det är bra att vara kreativ och det märker jag verkligen att jag är sen jag fick reda på det där för några år sedan. Petter sprider verkligen tanken av att man ska acceptera sig själv, även fast man inte är som alla andra. Petter har ju diagnosen ADHD och dyslexi. Jag kan ha sagt att Justin Biebers musik har hjälpt mig men det här är inte alls samma sak, jag vet inte ett dugg om hur Justins personlighet är och så för man kan inte komma så ''nära'' han. Men Petters låtar har fått mig att acceptera mig själv, jag har fattat att det inte blir bättre av att bara tänka att jag är onormal hela livet. Den 3 december 2013 var han även på min skola och hade en föreläsning, det höll på i ca. 1 timme. Den timmen var den snabbaste nånsin, det kändes som en kvart. Det var otroligt att få vara 1 meter från sin absolut största förebild och höra om allt som jag känner igen mig i. Det var så sjukt att få se han, jag trodde aldrig att jag skulle göra det. Och nu har han även sagt att han ska spendera mer ledig tid det här året och då tänkte ju jag ''ska inte jag få se han 2014 på en konsert?'' för det var det bästa som kunde hända det här året. Så i förrgår fick jag en tidig födelsedagspresent av mina föräldrar, Onsdagen den 12 mars kl.19:00 ska jag få se Petter på Kungliga operan i Stockholm, det är 48 dagar kvar och jag längtar ihjäl mig!