byta skola är allt som krävs

Än så länge så har jag endast spenderat 8 dagar på gymnasiet. Men dom 8 dagarna är det enda som krävs för att jag ska kunna säga att jag trivs, jag trivs tusen gånger bättre än på min gamla skola. På engelbrekt så var det inte ett dugg roligt att gå till skolan. Mådde dåligt varenda kväll för jag kände sån ångest inför dagen där på. Det är sjukt hur mycket man kan hata skolan pågrund av sin omgivning som man har där. Jag var van vid den där känslan av att aldrig vilja gå till skolan, jag skolkade tyvärr en hel del och det står jag för. Jag skolkade för jag inte orkade gå iväg till skolan och vara omkring massa människor som inte accepterade mig och som hela tiden gav mig snea blickar eller viskningar. Jag är inte den personen som ger mig för att någon/några andra inte gillar mig men jag vill inte heller behöva se tecken på att någon ogillar mig. Att skolka och vara hemma istället var som en lösning för mig från att behöva känna mig otrygg och ha en obehaglig känsla i skolan. Dom där idiotiska och jobbiga känslorna är borta nu. Jag har inte en enda tanke om att jag är orolig inför skolan på kvällarna nu. Om man varenda kväll har ångest inför skolan i flera år och så försvinner det så går det inte att beskriva hur skönt det är. Det är en otrolig lättnad och jag mår så himla mycket bättre nu. Byta från den där skolan var allt jag behövde för att kunna må bra på riktigt. Jag känner inte alla i min klass ännu men jag vet att det kommer bli jättebra, jag vet att den är mycket bättre än min gamla klass för där trivdes jag inte för fem öre. Dom här sista 3 åren kommer gå fort nu när jag trivs, går man i en skola eller klass som man inte trivs i så känns varenda dag som en evighet.